You are here: Home » strony internetowe » Tworzenie sklepu internetowego

Tworzenie sklepu internetowego

Tworzenie sklepu internetowego to poważna sprawa. Większość ludzi i firm myśli, że będzie łatwo i szybko zarabiać w ten sposób pieniądze, ale nie niestety to tylko pozory, bo sklep internetowy to nie tylko obowiązki, które sprowadzają się do przyjmowania zleceń i wysyłek produktów. Koszty założenia sklepu internetowego mogą wcale nie wydawać się wysokie, ale pamiętajmy, ze sam projekt i wykonanie to nie wszystko. Sklep wiąże się z wieloma kosztami, o których większość osób, którym brakuje doświadczenia w tym temacie nie ma bladego pojęcia. Do kosztów projektu dochodzi przecież optymalizacja, marketing, rozwój i utrzymanie klientów sklepu internetowego, a także wiele czynności informatycznych, które oczywiście także wiążą się z kosztami.

Budowa sklepu internetowego

zakupyMusimy tez mieć na przykład dobrego fotografia i grafika, jeżeli chcemy by nasze produkty dobrze się prezentowały na naszej internetowej witrynie. Konieczne jest także, by przeszkolić swoich pracowników (jeżeli ich mamy), by potrafili obsługiwać platformę sklepu internetowego. To niesamowite, że ludzie myślą, że sprzedaż produktów przez Internet znacznie różni się od klasycznej sprzedaży. Sprzedaż przez Internet oferuje ogromne możliwości i nowe rynki, ale jest tak naprawdę trudniejsza ze względu na problem z tym, że handlujemy nienamacalnym – wirtualnym towarem, a jednak mimo wszystko wciąż większość klientów woli czegoś dotknąć przed zakupem i w ten sposób najłatwiej ich do tego zachęcić. Oczywiście musimy podejść do zakładania naszego sklepu praktycznie identycznie jak to jest w przypadku otwierania sklepu stacjonarnego – to, że będziemy działać w przestrzeni wirtualnej nie robi żadnej różnicy – musimy przygotować dobry biznes plan na którym będziemy opierać nasze działania. Oczywiście – potrzebujemy księgowego, analizy SWOT i kosztorysu.

Kim są klienci?

Oczywiście zakładamy, że wiesz, kim są konsumenci docelowi, w jaki sposób korzystają oni z internetu, jak często i jakie strony i portale odwiedzają – po prostu masz pojęcie w jaki sposób do nich dotrzesz. Istotne jest także to z jakich urządzeń korzystają – czy przeglądają strony internetowe na telefonach czy może tabletach, a może głównie są to laptopy i komputery stacjonarne. Sam się przekonasz, że ta wiedza jest już konieczna i niezbędna na początkowym etapie projektu i od tego zależy projekt graficzny sklepu. Zacznijmy od tego, potem określmy wykonawców i weźmy się za dalszą pracę. Niestety brak biznesplany jest powodem fiaska wielu sklepów internetowych, których właściciele myślą, ze skoro działają online, to wcale nie musza robić biznes planu…